tirsdag 1. april 2008

"Eg ser" av Bjørn Eidsvåg




Eg ser at du er trøtt,
men eg kan ikkje gå
alle skritta for deg.
Du må gå de sjøl.
Men eg ve gå de med deg.
Eg ve gå de med deg.

Eg ser du har det vondt,
men eg kan ikkje grina alle
tårene for deg.
Du må grina de sjøl,
men eg ve grina med deg.
Eg ve grina med deg

Eg ser du vil gi opp,
men eg kan ikkje levalivet for deg.
Du må leva det sjøl.
Men eg ve leva med deg.
Eg ve leva med deg.

Eg ser at du er redd,
men eg kan ikkje gå i døden for deg.
Du må smaka han sjøl,
men eg gjør død til liv for deg,
eg gjør død til liv for deg.
Eg har gjort død til liv for deg.
Eg har gjort død til liv for deg

Dette er en sang av Bjørn Eidsvåg som han ga ut i 1983.
Jeg vet ikke helt hvor godt jeg liker den, men den betyr ganske mye for meg, fordi den ble spilt i begravelsen til min lillebror i 1996, noe jeg fortsatt husker.
Så hver gang jeg hører denne sangen, tenker jeg på han. Selv om den er veldig trist så er det litt fint å ha en sang som minner meg om han.

Det var min lekse-blogging for denne uken.

2 kommentarer:

ŘÌ$H sa...

Hei,
Jeg liker også sangen veldig godt. Veldig fin blogg med et fantastisk bloggbilde fra revyen. Kanskje en artikkel om dans?

Ingunn sa...

Det er nok ikke tilfeldig at så mange velger denne sangen til begravelser. Den sier noe om at det finnes trøst å få, og kanskje et liv etter at det vonde er over. Jeg skjønner godt at du syns det er fint å ha noe som kan minne deg om broren din, som jeg forstår at du var utrolig glad i.